شناسايي موانع نوآوري سازماني در سازمان آموزش شركت ملي نفت ايران
محورهای موضوعی :
امین حبیبی راد
1
*
,
کامران فیضی
2
,
علی رضاییان
3
,
سید حبیب اله طباطباییان
4
1 - دانشگاه شاهد
2 - دانشگاه علامه طباطبایی
3 - دانشگاه شهید بهشتی
4 - دانشگاه علامه طباطبایی
کلید واژه: نوآوري سازماني موانع نوآوري آموزش سازماني تحليل محتوا,
چکیده مقاله :
در اين مقاله بر اهميت و ضرورت نوآوري در سازمان تأكيد شده و به دنبال آن به دليل نقش و تأثير آموزش در عملكرد و موفقيت سازمان ها، نوآوري در آموزش شركت مورد بررسي قرار گرفته است. موضوع اصلي شناسايي موانع نوآوري در آموزش سازماني مي باشد كه براي اين كار از روش تحقيق كيفي و فن تحليل محتوا استفاده شده است. در واقع هدف از اين پژوهش يافتن پاسخ اين پرسش است كه عوامل مؤثر بر نوآوري سازماني در آموزش شركت ملي نفت ايران كدام است؟ براي يافتن اين عوامل و به نوعي موانع نوآوري در آموزش سازمان از ابزار مصاحبه استفاده شده تا ضمن توجه به جو سازمان، مهم ترين موانع از طريق مصاحبه باز با خبرگان كشف گردد. افراد مصاحبه شونده، خبرگان آموزش در سطح شركت مي باشند. يافته ها نشان مي دهد كه 7 عامل اصلي، به عنوان مهمترين عوامل مؤثر بر نوآوري سازماني بايستي مورد بررسي قرار گرفته و در جهت رفع آنان تلاش شود.
The current paper concentrated on the importance and necessity of innovation in today's organizations. Due to the important role and effect of training in organizational performance and prosperity, innovation in company training has been investigated. The core problem is the exploration of the innovation barriers in organizational training. In this study the qualitative research method and content analysis have been used. The main question is that, what are the factors on organizational innovation in the training sector of national Iranian oil company (NIOC)? To find these factors, innovation barriers in the training sector, we applied interview due to considering the organizational context. The interviewees were the training experts in the companywide. The finding has shown that 7 factors are the most important barriers on organizational innovation in NIOC training sector which should remove them to have innovative training.