Mendeley TY _ JOUR ID - 13950330146102572 TI - اعتباریابی مدل تعالی آموزش و توسعه منابع انسانی ایران JO - فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی JA - ES LA - fa SN - 2423-3277 AU - خراسانی اباصلت AU - عموزاد دکتر محمد AU - ملامحمدی اعظم AD - دانشگاه شهید بهشتی AD - AD - وزارت نفت Y1 - 1395 PY - 1395 VL - 8 IS - 3 SP - 1 EP - 10 KW - مدل یابی معادلات ساختاری KW - اعتباریابی KW - مدل تعالی آموزش و توسعه KW - توانمندسازها KW - فرایندها KW - نتایج DO - N2 - هدف اصلی این پژوهش، اعتباریابی مدل تعالی آموزش و توسعه ایران است. روش این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگي محسوب مي‌شود. ابزار مورد استفاده، پرسشنامه محقق ساخته در 124 گویه بوده که با استفاده از آن نظرهای متخصصین، خبرگان و مطلعین کلیدی حوزه آموزش در خصوص مدل تعالی آموزش و توسعه ایران گردآوری شده -است. جامعه آماری پژوهش شامل 194 نفر از متخصصین، مدیران منابع انسانی، مدیران آموزش، کارشناسان منابع انسانی و آموزش کلیه سازمان های دولتی و خصوصی که نمونه آماری به روش طبقه ای منظم شامل 154 نفر می باشند که پرسشنامه پژوهش به شیوه کاغذی و الکترونیکی ارسال شد. نتايج به دست آمده با استفاده از روش‌هاي آماري مدل معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار آماری لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با توجه به نتایج پژوهش، مقدار شاخص نیکویی برازش اصلاح شده 91/0 و مقدار شاخص ریشه میانگین مربعات خطای برآورد نزدیک به 08/0 برآورد شد که بیانگر مطلوب بودن شاخص های اعتبار مدل است. همچنین با استفاده از آزمون های آماری تی به بررسی معیارهای مدل پرداخته شده است. نتایج به دست آمده از این پژوهش بیانگر شاخص های اعتبار مطلوب مدل تعالی آموزش و توسعه بوده است. بخش-بندی مدل به سه قسمت؛ توانمندسازها، فرایندها و نتایج نیز مورد حمایت یافته ها قرار گرفته است. UR - rimag.ir/fa/Article/29425 L1 - rimag.ir/fa/Article/Download/29425 ER -